Dovanos verslo partneriams

Tai antrasis iš trijų straipsnių apie verslo dovanas, jų teikimo aplinkybes, taip pat gėlių dovanojimo aspektus.

Šiuolaikinio etiketo reikalavimai susiklostė ne iš karto, o per daugelį dešimtmečių. Šiuo metu praktinė etiketo reikšmė yra mūsų sėkmės garantas. Laiku ir vietoje teikiamos dovanos ar gėlės suteikia galimybę be ypatingų pastangų būti mandagiam bendraujant su skirtingų žmonių grupėmis. Subtiliai parinktos dovanos padeda palaikyti gerus asmeninius ir dalykinius santykius.

Dovanos – visada maloni staigmena įvairių akcijų, parodų, mugių, labdaros renginių metu. Jos paprastai dalinamos klientams, potencialiems pirkėjams dideliais kiekiais. Tai gali būti įvairūs mieli daiktai, kurie skatina ne tik žmonių domėjimąsi pačia akcija, bet ir produkcija, įmone, drauge didina pardavimus.

Verslo suvenyrai – gera dovana lojaliems užsakovams, įmonės partneriams, geriems darbuotojams. Galima dovanoti šratinukus, darbo kalendorius, kvepiančius pakabukus automobiliams, firminius šokoladukus, padėkliukus kavos puodeliams, kilimėlius kompiuterio pelei, firminius maišelius, dėžutes, firminius degtukus, užrašines, puodelius su firmos ženklu, nestandartines dovanas. Solidžios dovanos teikiamos ypač svarbiems klientams bei verslo partneriams.

Verslo partneriams, su kuriais bendraujama ilgą laiką, galima dovanoti gerų alkoholinių gėrimų, saldumynų, odos, stiklo, keramikos, metalo dirbinių. Asmeninių daiktų – marškinių, parfumerijos, kepurių, kojinių dovanoti nepriimta. Tik kaklaraištis gali būti priskiriamas prie suvenyrų. Brangenybes, antikvarinius daiktus galima dovanoti didelėms firmoms ir tik ypatingomis progomis, pavyzdžiui, švenčiant kokį nors jubiliejų. Paprastų smulkių dovanėlių, kurios tiktų nuolatiniams klientams, tokių kaip tušinukai, puodeliai, laikrodžiai, raktų pakabukai įsigyti tikrai nėra problema. Tačiau žmogus jausis žymiai labiau pamalonintas, jei padovanosite dovaną, atspindinčią jo pomėgius, jo asmenybę. Pavyzdžiui, golfo mėgėjams puikiai tiks suvenyrai, simboliškai primenantys šią sporto šaką, gėrimų gurmaną pamalonins gero tauraus gėrimo butelis, keliautojus galėtų pradžiuginti kompasas.

Visai kas kita – dovanos kitų šalių verslininkams. Jos turėtų būti susijusios su mūsų krašto kultūra ir papročiais. Tai gali būti žymaus dailininko paveikslas, nedidelė skulptūrėlė, keramikos dirbinys, vertinga knyga ir pan. Ant dovanos esantis firmos ženklas neturėtų būti didelis, kad neatrodytų kaip rėksminga reklama.

Visiškai nemandagu būtų dovanoti du kartus tą pačią dovaną, suvenyrą tam pačiam asmeniui ar firmai. Taip pat ir oficialių susitikimų metu teikiamos dovanos turi atitikti firmų santykius.

Nepagarbos ir nemandagumo ženklas būtų, jei tokia pat dovana būtų apdovanoti firmos prezidentas ir kiti darbuotojai – atrodys, kad negerbiate firmos vadovo. Ypač jautriai į tai reaguotų japonai, kinai, korėjiečiai.

Dovana dar ne viskas. Tiek pat svarbi ir jos pakuotė, nesvarbu ar tai būtų dėžutė, ar dovanų popierius, kaspinas, viskas turi derėti ir atitikti progą. Įteikiant dovaną būtina pasakyti keletą žodžių, palinkėjimų. Verslo partneriui pakvietus apsilankyti jo namuose, galima nunešti dovanų jo vaikams.

Susiję įrašai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *